Биз соц.тармактардабыз:
  • Тилди тандаңыз:
  • KG
  • EN
  • RU

Колхоздон кийин жашоо барбы?

16 января, 2019 г.

Бишкек, 2018
Зарина Урманбетова

Тарыхы
Ысык-Көл облусу, Түп айылына караштуу СССР 50-жыл

Что нового?

  • Кайсы тармактарда негизги өзгөрүүлөр болду?
  • Азыркы күндөн артка көз чаптырганда, колхоз жашоосуна кандай баа беришет?

Приображенский (Түп) айылы жөнүндө бир архивдик документте мындай деп жазылган:
«Селение Приображенское (Тюп) участок образован в 1881 году с наделом в 11 000 десятин удобной земли, селение расположено на многоводной реке, Тюп, по почтовому тракту, соединяющему город Пишпек и поселком Пржевальское, от последнего в 31 версте и от железной дороги в 900 верстах. Крестьяне не имеют .
Система ведения хозяйства-переложная. Средняя урожайность 45-60 пудов с десятины. земли очень хорошие. но урожайность мешает часто выпадав еш дожди
«. 
1929-ый год:» Пятилетка в 4 года «, колхоз им. Крупской,» Красный пахарь «,» Приозерный «.1934-жылы МТС (машинно-тракторная станция) уюштурулат. 1950-жылдары колхоздор «Заря» колхозуна бириктирилет. 1972-жылы СССРдин 50 жылдыгы атындагы колхоз атын алат.


Булак : Түп райондук архиви

Изилдөөнүн методу

Талаа изилдөөсү: Күндөлүк турмушуна байкоо жүргүзүү, интервью / видео интервью
Коммунизмди тебелеп өтүп кеткенибизди билбептирбиз …
  • Убакыт акырын өтчү. Баарына жетишчүбүз (маал саап, ой оокатын жасап, балдарды карап …)
  • Шерине, Черная касса деген укмуш эле … Азыр бир гана Касса бар, Черная дегена болбойт экен динде …
  • Биз тамак уурдачубуз. Илгери чымчып уурдачубуз.
  • Ал кезде сүйүп үйлөнчүбүз!
  • Тил алчу …
  • Акчага факт кызыкчу эмеспиз. Иши кылса эле жумушубуз журуп турса эле болду. Планын аткарчубуз.
  • Бир үй-бүлөдөкү баладай эле болчубуз да.
  • Орустун дини бар болчу. Чиркөөлөрү. Жумуртка майрамы, суу майрамы болчу. Кыргыздар жүрчү өзүнүн майрамы менен иши жок. Каргандар орозо кармачу. Кыргызстан болгондон баштап орозо кармай баштадык.
  • Нооруз жок, Русская зима бар болчу.
… Союз тарагандан кийин уже дин келбедиби. Коммунизм эле экен ошол учур, азыр ойлоп көрсөм. Базар жок болчу, дүкөн, кафелерге барсаң нан — бекер, чайың 3 тыйын болчу …
Аманбай
50 жаш
Союз тараганда … 
  • «Союз тараганына биржа и пшеница, биржа ишенбей калдык. Бат эле таланып-буланып кетти. Түшүбүзгө кирбеген нерселер болуп кетти.»
  • «Жоок. Сюй жнец. Имейте в виду, что у вас есть шум. Депо Эле. Эле …»
  • «Приставкин кеткенде эркиндик башталды го деп атам …»
  • Билбей да калдык. Акырындык менен келди. Рублден сомго өткөндө, өзүбүзчө мамлекет болдук дедик.
  • Сабиз кайнатып, чай ичип калдык. Кантты эритип алып, өзүн өзү алдашып.
  • Өйдө эмне болсо ошону сатып калдык, самогон, нан, пирожки, үйдөгү тамагыбызды саттык. Эки-үч жыл эл катуу эле кыйналды.
«
Эгемендикти Арганда чаржайыт болду да … жарымы семхоз болуп калып, жарымы бөлүнүп кетип. Ошол толук кандуу 2000-жылдары ошодо көзүбүз жетти да. Ар кимибиз өзүбүз үлүшүбүздү алып, малыбызды алып …
Жекшен, 55-60 жаш

Азыр. «Ким иштесе, ошол тиштейт»

  • Балдарга берген билим менен иштегендин акчасы аз. Анан базарга отурду. Баары эле базарда отурат азыр.
  • Ар бир өзүнчө жулунат. Мынча сом таап алайын.
  • Өз диниңди өзүң кармап, мусулмандыкты үйрөтүп.
  • Азыр баардыгы «халал», тойлор дагы. Ичпеген эле жакшы.
  • Өз тарыхыбызды билип калдык.
  • Кымбатчылык жана чоңдордун ичип-жегендерден башка жашоо жакшы эле.
  • Жаңы салттар: шайыр апалар, үрп-адат жанданды (Нооруз …)
  • Бар, бар, малый бар, коллажан, россия, казакстан, турция чеин иштеп кетип атат. А калгандар чарбачылыгын эле кылып атат.
  • Ар бир адам өз тагдырын чечет.
«
Наоборот биз азыр жакшыбыз.
Чын ай, жакшы турмуш! У меня есть машина …
Эл «жок». Кафелерде. Той деген азыр кайра мурунку салт менен башталды. Мурун салт өчүп калган го СССР убагында?! Азыр кайра наоборот илгерки салттар келип атат.
Калича, Эркингүл, Жылдыз, Кымбат
Салыштыруу
Түлөө
Колледж учурунда эскизы кыргызских салтындагыдай жайдын кургакчылыгынан жамгыр чакырып, батарею кылуу / алуу / берүү салты өткөрүлүп тураар эле. Алл Торул Иван Купал Майрамына Туш Келип, Эл Адаттагыдай Жит Чыгарып, Кеа Талагага, даст тебе жены, малый сою, бышырп, дуба Кылгандан Кийин, кары-жаш суу чачышып оюн болот эле.
Азыркы күндө делу жакшылык атына түлөө өткөрүлүп, бирок суу чачышпай калышкан экен.
Жакшы! Жакшы эле!
1991- н жылд Кыргыз ССРинин ордуна көз карандысыз Кыргыз Республикасынын пайда болушит ошол калктына көпчүлүгүн абдан чоң шокко~d учуратып , көнүп калгана жаий агымынан сүрүп чыгып, жаңы мыйзамдарды, жашоо образын, баалуулуктарды алып келип, эч кандай деле тандоо бербестен жаңы жашоодо турмушун улант турганына көрсөткөн . 90-чу жылдардына дээрлик аягына чейина катуу экономикалык, социалдык жан жеке (психологиялык) деңгээлд оор абалд болуп келип, кийинчирээк көнүп кеткендиктерин билдиришкен ушул изилдөөнүно катышуучуларынын бирөөсү айтып өткөндөй , эң башкы көз карандысыздык көрсөткүчү катары акчанын алмашышын белгилеп өткөн .
Жалпысынан Арганда Мурдагы МТФнын тургундары азыркы жашоосун канааттандыраарлык депо табашат жана бир тарапка (өкмөткө) көз каранды болуудан чыкканын белгилеп өтүштү. Алз алдынчалуулукка үйрөнүү менен бирге, колхоз мезгилин салыштыруу, сын пикир көз караш менен кароого даяр.
Советник идеологии жана баалуулуктарды азыркы күндө либералдк / индивидуалкк баалуулуктар болгон жек менчик, соода-сатык, сыновья сыновья баалуулуктар ээлеген.
Азыркы жашоосуна «жакшы, болот, жакшы эле!» Депутат кафедры науки и культуры Советский Союз студентов, преподаватель кафедры искусств
Ошол эле учурд бир МТФнын тегерегинде ар кайсы айыл-аймактардан келип туруп калган кишилердин-ого бүлөлөрдүна Колхоз учурунд түзүлүпа калгана кошуналыка жан туугандык карым катнаштар уланып жатканы, Колхоз мезгилинна бери сактап келя жатканы кайс бир орток салттары МТФ ишчилеринин жана жашоочуларынын коомчулук катары түптөлүп, ошол коомчулук маданиятынын уланып жатканы дагы бул изилдөөнүн дагы да тереңдетилишине түрткү берет.
Бул темные улай кийинки кадамды кыскаметраждуу тасма тартуу пландалууда. Мындан сырткары теоретикалык ченемдерди аныктаган соң илимий макалага дагы орун берүү
Ыраазычылык
Бекжан Адамкуловго (Илимзар)
Бегимбаевдердин үй-бүлөсүнө
Полис Азия Аналитикалык Борборуна